Doel
2011 Schoolfeest
't het oog op dialoog

't Oog op de Dialoog

Stichting Samen Haarlem is op het idee gekomen om trainingen te organiseren waarbij jongeren en volwassenen leren een debat/discussie te voeren en te leiden. Dit ter bevordering voor de jongeren en volwassenen om aan het (politiek) debat deel te nemen.

Stichting Samen Haarlem heeft als proef filmavonden georganiseerd voor zowel de jongeren (15 - 20 jaar) als de volwassenen. Dit is een groot succes gebleken. Nu is er behoefte om meer documentaires te gaan vertonen met na afloop een Q and A (questions and answers) of een discussie/debat sessie.

Het is de bedoeling dat zowel de jongeren als de volwassenen aan de volgende competenties gaan werken:

-          Wat communicatie precies inhoudt.

-          Wat maakt een debat/discussie succesvol.

-          Hoe voer je een debat/discussie.

-          Hoe voer je een debat/discussie waarbij je de dialoog op gang houdt.

-          Hoe je een debat/discussie an leiden.

Naarmate je meer oefent met deze materie krijg je meer zelfvertrouwen. De jongeren (en volwassenen) zullen zich meer in discussies durven te mengen. De discussie zal een opbouwend karakter hebben, want het is de bedoeling om in dialoog te blijven met elkaar. De discussie is daarbij een middel om verschillende invalshoeken onder de aandacht te brengen. Met deze methode krijg je beter inzicht wat er onder de jongeren en volwassenen aan ideeën leeft.

2014 - © Stichting Samen Haarlem

Ontmoeten, Verbinden & Meendoen