Start
't het oog op dialoog
Huiswerkbegeleiding

Huiswerkbegeleiding

Steeds meer kinderen en jongeren in Haarlem maken gebruik van huiswerkbegeleiding na schooltijd. Privé begeleiding of begeleiding in kleine groepjes is vaak duur en daarom niet voor elk gezin weggelegd. Toch is er onder jongeren, ook in de Haarlemse wijk Schalkwijk, veel behoefte aan hulp bij het maken van huiswerk.

Dit is de reden dat Stichting Samen Haarlem sinds het jaar 2008 het project Huiswerkbegeleiding is begonnen. Dit project is tot leven geroepen voor jongeren uit het basisonderwijs dan wel: groep 3 t/m 8

Door financiering via subsidies vrijwilligers en een redelijk eigen bijdrage kunnen jongeren uit minder bedeelde families deelnemen aan het project. Door de week kunnen deze leerlingen alle mogelijke vragen stellen over hun vakken op school en extra hulp krijgen bij het maken van hun huiswerk.

De Leerlingen bij dit project maken hun huiswerk onder begeleiding van een vakbekwame vrijwilliger, die helpt bij het vak inhoudelijke kennisoverdracht. Tevens wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van de sociale vaardigheden.

De beoogde resultaten:

• geen uitvallers;

• alle leerlingen maken bevorderingen in hun schoolprestaties;

• het aantal onvoldoendes is verminderd;

• ouders gaan naar school voor ouderavonden en bespreking van rapporten.

2014 - © Stichting Samen Haarlem

Ontmoeten, Verbinden & Meendoen