Start
't het oog op dialoog
Huiswerkbegeleiding

Stichting Samen

De laatste jaren lijkt de kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen in Nederland, en dan voornamelijk de kloof tussen allochtonen van welke afkomst dan ook en autochtonen, steeds groter te worden. De leden van Stichting Samen Haarlem merken dat ook de Marokkaanse gemeenschap te lijden heeft onder een negatief imago, en vinden dan ook dat het tijd wordt voor een positief geluid uit de Marokkaanse gemeenschap zelf! Door het organiseren van allerlei activiteiten hopen wij op een leuke manier jongeren en ouders met verschillende etnische achtergronden met elkaar in contact te brengen, en zo ontmoeting en wederzijds respect te stimuleren.

Stichting Samen Haarlem is begonnen als een Marokkaanse organisatie, en een groot deel van onze achterban is van Marokkaanse afkomst. Maar Stichting Samen Haarlem is niet alleen toegankelijk voor Marokkanen! Dit komt tot uiting in de samenstelling van ons bestuur en werkgroepen, maar ook het publiek dat op onze activiteiten afkomt. Uiteindelijk hopen wij door middel van onze activiteiten Marokkanen in contact te brengen met allerlei andere bevolkingsgroepen in Nederland. Stichting Samen Haarlem is dus een Marokkaanse organisatie, mét een multicultureel karakter!

Stichting Samen Haarlem wordt helemaal gerund door maatschappelijk betrokken Marokkanen die zich vrijwillig inzetten. Deze mensen, die allemaal beschikken over een flinke dosis enthousiasme en organisatietalent, organiseren jaarlijks gemiddeld 10 succesvolle activiteiten, uiteenlopend van een debatavond tot een sporttoernooi. Wij zijn trots, dat wij ons een van de succesvolste organisatie van Haarlem mogen noemen!

2014 - © Stichting Samen Haarlem

Ontmoeten, Verbinden & Meendoen